|
Eads/Socata Rallye 180TS |
€ 59.000 |
Quadro generale
Sommario | Tipo: | Propulsione singola | Costruttore: | Eads/Socata | Modello: | Rallye 180TS | Anno di costruzione: | 1979 | Numero di registrazione: | D-EEUP | Numero di serie: | 3246 | Caratteristiche: | Tenuto nel hangar Storia dei danni | Ultima annuale: | 1/2025 | Ubicazione/sede: | Germania, Bonn, EDKB | Tempo complessivo (TTAF): | 4170 h | Prezzo: | € 59.000 | EU IVA Tassata: | si | Tutti i dettagli |
|
|
|
Dettagli
Sommario | Tipo: | Propulsione singola | Costruttore: | Eads/Socata | Modello: | Rallye 180TS | Anno di costruzione: | 1979 | Numero di registrazione: | D-EEUP | Numero di serie: | 3246 | Caratteristiche: | Tenuto nel hangar Storia dei danni | Ultima annuale: | 1/2025 | Ubicazione/sede: | Germania, Bonn, EDKB | Tempo complessivo (TTAF): | 4170 h | Prezzo: | € 59.000 | EU IVA Tassata: | si | Numero di passeggeri: | 4 | Atterraggi: | 25042 |
Motore (i) | Numero di motori: | 1 | Costruttore/Modello: | Lycoming O-360-A3A | Numero di serie: | RL2673236E | Potenza: | 180 PS | Tempo complessivo: | 82 h | TBO (hours): | 2000 h | TBO (years): | 12 yrs | Last engine overhaul: | 05/2023 | SFRM: | 82 h | Costruttore/Modello di eliche: | Hoffmann HO 4/27M-()170 105 | Tempo complessivo di propulsione: | 107 h | Tempo di propulsione 1: | 107 h SNEW |
Desrizione/Dettagli dei Motori | Engine has been fitted together with new baffles in 2023. It is an factory rebuild engine from Lycoming.
Latest compression 01/25: 74/76/76/76 |
Avionica | Com: Becker AR6201
Transponder: Garming GTX328 mode S
ELT: Artex ME406
Intercom: Flightcom 403, 4 seat
Traffic: PowerFlarm core, RFB, ADSB
Engine instruments: JPi OPT1, Oil pressure and temperature gauge |
Attrezzatura | Towing: System Feuerstein tow cable retractor |
Esterno | We kept the airplane in a hangar all the time. Airframe and paint are both in good condition and latest inspection did not reveal any signs of corrosion. The engine compartment has been fittet with new baffles at motor replacement and is dry and clean. |
Interiore | The interior could use some treatment though - the upholstering of the seats needs some intensive cleaning and side walls are beginning to peel off. |
Modifications/Conversions | Low noise silencer and prop german stc 0450/640 |
Inspection Status | Last annual 01/2025. ARC valid until 2026/02/26 |
Altre segnalazioni | The aeroclub Bonn-Hangelar is offering its tow plane D-EEUP because of low utilization. The aircraft has been in service only with this one operator since new and is still beeing used. All documentation is available from day one.
In recent years, the plane has been under CAMO supervision and professional maintenance. All effords have been made to keep it in good condition. Recent repairs include
- New slat arms and slat and flap rollers in 2020
- New propeller in 2021
- Remanufactured engine in 2023 |
Foto
Contatto del venditore
|